Merah Kasturi

Merah Kasturi blog review mengenai gaming , filem , buku , drama di dalam Bahasa Malaysia

Responsive Ads Here

Monday 2 November 2015

Final Fantasy X - Yuna

Yuna adalah antara karekter Final Fantasy X yang kurang digemari permain walaupun dia memainkan peranan yang penting dalam siri ini .  Namun begitu jujur aku mengatakan Yuna sebenarnya adalah antara karekter paling penting untuk berada di bariasan hadapan .



Aeons 

Aeons Overdrive tanpa Break Damage Limit mampu mencapai  9999 , jika menggunakan Brake Damage Limit mencecah 99999 . Hampir kebanyakan boss mempunyai HP kurang dari jumlah ini .  Sesuai untuk permain yang mahukan jalan cerita bermain secara kasual tanpa cabaran .

Aeons juga boleh dijadikan pelindung kepada pemain barisan hadapan sekiranya lawan menggunakan serangan yang membahaya seperti Flare atau Ultima .  Malahan Aeons tidak dapat dipengaruhi oleh negatif status selain curse .

Healer

Pemain biasanya menggunakan item untuk menyembuhkan karekter yang terkena negatif status atau HP yang telah berkurang namun begitu abiliti Yuna membolehkan dia menggunakan White Magicnya sehingga kehabisan MP . Jika dibandingkan menggunakan item yang setengah darinya sukar untuk dijumpai .

Celestial Weapon

Celestial Weapon Yuna adalah antara paling mudah untuk dapat dan upgrade .  Nirvana boleh dijumpai apabila pemain menangkap semua jenis fiend di Calm Land . Malahan untuk upgrade sepenuhnya pemain hanya perlu mendapatkan kesemua Aeons dan kalahkan Belgimine .

Magic User 

Kebanyakan pemain mengutamakan strenght attribute kerana melakukan serangan fizikal pada musuh namun begitu ada musuh yang mempunyai ketahanan yang tinggi pada serangan fizikal . pada saat ini Magis User seperti Yuna memainkan peranan penting .

Zombie Slayer 

Makhluk yang telah mati ataupun yang terkena status Zombie sememangnya sangat lemah pada White Magic . Abiliti Holy milik Yuna cukup kuat untuk menewaskan Yunalesca dengan mudah .


3 comments:

  1. nice story, tapi tak main game ni :)

    ReplyDelete
  2. alamak! psl game ke? mmm maaf laa mmg zero dlm bab2 gini. tp ni ilmu br utk sy. tqvm ;-)

    ReplyDelete
  3. dr dlu igt ini movie ke citer cmtu. game rupanye...so klu game maknanye jalan cerita die berbeza² la ea ikut pd si pemain game ni. gtu ke.

    ReplyDelete